czwartek, 3 września 2015

kwestia tytułu

Początkowo tytuł studium miał formę: "I poznają, że Ja jestem Pan" Chcę, żeby ta myśl była mottem naszych rozważań. Zwrot "I poznają (poznacie), że Ja jestem Pan" występuje w Księdze Ezechiela ok. 60 razy i w takiej samej formie występuje w Biblii Warszawskiej, Gdańskiej i w Tysiąclecia. Zwrócono mi słuszną uwagę, na występujące w oryginale hebrajskim słowo JHWH. Dzisiaj zmieniłem tytuł na bardziej odpowiedni. Sam zwrot wydaje się, że ma inne znaczenie. "I poznają, że Ja JHWH to powiedziałem." Bardzo interesujący tutaj jest przekład Izaaka Cylkowa, mamy tam napisane: "I poznacie, żem Ja Wiekuisty."
 

Pan Bóg poprzez Księgę Ezechiela chce pokazać, że można poznać Go również  w trudnych okolicznościach, że trudne okoliczności potwierdzają prawdziwość tego co Pan Bóg ma nam do powiedzenia. Tej sprawie przyjrzymy się bardziej podczas studium...

Polecam uwadze - I poznają, że Ja jestem JHWH...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz