wtorek, 29 września 2015

Ezechiela 2:1-7

"I rzekł do mnie: Synu człowieczy, stań na swoich nogach, chcę mówić z tobą. Gdy przemówił do mnie, wstąpił we mnie duch. Postawił mię na nogi i słuchałem tego, który mówił do mnie. Powiedział mi: Synu człowieczy, ja posyłam cię do synów Izraela, do ludu buntowniczego, który powstał przeciwko mnie. Oni i ich ojcowie sprzeniewierzyli się mi aż po dzień dzisiejszy. Są to synowie o zawziętej twarzy i zatwardziałym sercu. Do nich cię posyłam, abyś im powiedział: Tak mówi Pan, Jahwe. Oni zaś, czy będą słuchać, czy [tego] nie uczynią - oni bowiem są Domem buntowniczym - powinni wiedzieć, że Prorok jest wśród nich. A ty, synu człowieczy, nie bój się ich, słów ich się nie lękaj, bo ciernie cię otaczają i na skorpionach siedzisz. Nie lękaj się ich słów, niech cię nie przeraża ich oblicze, gdyż są oni Domem buntowniczym. Powiedz im moje słowa, czy będą słuchać, czy [tego] nie uczynią, bo oni są buntownicy." Biblia Poznańska (1974/75)

„I rzeki do mnie: Synu człowieczy, stań na nogi twoje bo będę, mówił z tobą! I wstąpił we mnie duch gdy przemówił do mnie, i postawił mnie na nogi moje, i słuchałem Przemawiającego do mnie. I rzekł do mnie: Synu człowieczy! posyłam Ja cię do synów Israela, do tych hord buntowniczych, które zbuntowały się przeciw Mnie - tak oni jak i ojcowie ich sprzeniewierzyli się Mnie, aż po ten dzień dzisiejszy. A synowie to nieugiętego oblicza i krnąbrnego serca - posyłam cię Ja do nich, a oświadczysz im: Tak rzecze Pan, Wiekuisty. Oni zaś czyby usłuchali czy poniechali - bo dom to przekory - to jednak uświadomią sobie, że był prorok w pośród nich. Ty wszakże, synu człowieczy, nie obawiaj się ich, a mów ich się nie lękaj, jakkolwiek osty i ciernie w pobliżu twojem, a przy niedźwiadkach osiadłeś! Mów ich nie obawiaj się, a przed obliczem ich się nie uginaj, bo dom to przekory. I oświadczysz im słowa Moje - czyby usłuchali czy poniechali - bo przekorni są. (Cylkow)

Stań na nogi, a będę z tobą rozmawiał!

Prorok Ezechiel gdy zobaczył chwałę Bożą, złożył czołobitny pokłon. I oto teraz przemawia do niego sam Bóg Wszechmogący. Lecz zanim Bóg rozpoczyna swoją przemowę, oto Duch stawia proroka na nogi. Tak jakby ktoś przygotowywał go do długiej podróży. Synu Człowieczy, bądź gotowy,  posyłam cię. Posyłam cię do buntowników, którzy wystąpili przeciwko mnie. Posyłam cię do domu przekory, do narodu o zawziętej twarzy i zatwardziałym sercu, do pełnych pychy szyderców. Do gniazda skorpionów.

Są to synowie o zawziętej twarzy i zatwardziałym sercu. Dom przekory, inne tłumaczenie oddaje dom drażniący mnie. Wybrany naród drażni Pana. Naród wybrany przyrównany do gniazda skorpionów. Takie oto jest świadectwo o narodzie wybranym, który doświadczał cudownej mocy Bożej, któremu ukazywała się  i prowadziła chwała Pana. Dla którego Pan był Panem Zastępów i gdy była potrzeba posyłał swoje wojska na ratunek. Szok. To wręcz nieprawdopodobne, aby ludzie tak mogli się zachowywać wobec swojego Pana Boga.

Inne miejsca mówią, że imię Pana JHWH zostało splugawione i lżone. Izrael stał się pośmiewiskiem i przyczyną drwin z Boga, który był i jest największą i najcenniejszą, jedyną godną naszej uwagi wartością.  Teraz Bóg opuścił zbuntowany lud, ale objawia się Ezechielowi. Co za wyróżnienie! Coś musiało być wyjątkowego w Ezechielu, że w tym czasie  Bóg powołuje go do trudnej służby, strażnika zbuntowanego narodu Izraelskiego.

Pan Bóg mówi dalej, ale ty się nie bój. Powiedz im, tak mówi JHWH (Pan) Bóg. Powiedz im, że przychodzisz w moim imieniu. Usłyszysz od nich wiele przykrych słów, będą obgadywać cię po kątach. Będziesz w wielu domach persona non grata. Będą szydzić i drwić z ciebie. Nie zaproszą ciebie do kościoła byś wygłosił sobotnie kazanie, twoje artykuły nie zostaną umieszczone w kościelnych gazetkach. Z roku na rok będziesz tracił znajomych i przyjaciół. A nawet stracisz swoją ukochaną żonę. To nie będzie łatwe, ale ty się nie bój. Pamiętaj, że jest niebo i Ja jestem.

Ezechielu niech nie zrażają cię ich słowa. „Ale ty, synu człowieczy, nie bój się ich i nie bój się ich słów, chociaż cię otaczają ciernie i mieszkasz wśród skorpionów; nie bój się ich słów i nie drżyj przed ich obliczem, gdyż to dom przekory!" werset 6.

Ezechielu masz wyraźnie i zdecydowanie komunikować moje poselstwo „Głoś Słowo, bądź w pogotowiu w każdy czas, dogodny czy niedogodny, karć, grom, napominaj z wszelką cierpliwością i pouczaniem.” 2 Tym. 4:2 Nic nie modyfikuj, nie ubarwiaj, nie owijaj w bawełnę. Nie kombinuj, nie szukaj sposobów żeby cię słuchało jak najwięcej ludzi. Jeden z moich braci w Panu powiedział „Mów to co Pan Bóg ma do powiedzenia. Kropka.”

Naród Izraelski jest dobrym przykładem dobroci i cierpliwości Bożej. Bóg porównuje ten naród do niewiernej żony, Bóg jest wierny, nie daje temu narodowi listu rozwodowego. Który mężczyzna by kochał taką żonę jaką był Izrael i Juda.

„Bo twoim małżonkiem jest twój Stwórca, - jego imię Pan Zastępów - a twoim Odkupicielem Święty Izraelski, zwany Bogiem całej ziemi.” Izaj. 54:5; „Lecz jak kobieta zdradza swojego kochanka, tak wy mnie zdradziliście, domu Izraela - mówi Pan.” Jer. 3:20

Bóg jest suwerenny. Mógł wybrać inny naród, bardziej wierny, ale wybrał właśnie ten, o nieugiętym karku. „Rychło zeszli z drogi, jaką im nakazałem. Zrobili sobie cielca ulanego, oddali mu pokłon, złożyli mu ofiarę i mówili: To są bogowie twoi, Izraelu, którzy cię wyprowadzili z ziemi egipskiej. Rzekł jeszcze Pan do Mojżesza: Patrzę na lud ten i widzę, że jest to lud twardego karku.” 2 Moj. 32:8-9

Naród tak jak ich ojciec Jakub ciągle walczył i nadal walczy z Panem Bogiem. Słowo Izrael znaczy "ten, który walczy z Bogiem". Pan Bóg polecał im aby nie zatwardzali swojego karku, a oni, mimo to wciąż zatwardzali swoje karki i serca. I im większa kara, większe doświadczenie, tym większa zatwardziałość. „Ponieważ wiedziałem, że jesteś uparty i że twój kark jest ścięgnem z żelaza, a twoje czoło ze spiżu,” Izaj. 48:4; „Tak mówi Pan Zastępów, Bóg Izraela: Oto Ja sprowadzę na to miasto i na wszystkie okoliczne miasta całe to nieszczęście, które im zapowiedziałem, gdyż usztywnili swój kark i nie usłuchali moich słów.” Jer. 19:15;  „Obrzeżcie więc nieobrzezkę waszego serca, a waszego karku już nie zatwardzajcie,” 5 Moj. 10:16

Dzisiaj w wielu miejscach odstepczy kościół jest zatwardziały, zbuntowany i drażniący Pana, jest bardzo podobny do Izraela za czasów Ezechiela. Jest antyświadectwem dla świadectwa Jezusa. Pamiętamy zasadę, że to co wczesniej napisano ku naszej nauce napisano, dlatego; „Nie zatwardzajcie serc waszych, jak podczas buntu, W dniu kuszenia na pustyni, ... Gdy się powiada: Dziś, jeśli głos jego usłyszycie, Nie zatwardzajcie serc waszych, jak podczas buntu,” Hebr. 3:8,15

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz