poniedziałek, 19 października 2015

Przez tyle dni będziesz nosił winę ...

„A Ja wyznaczę ci za lata ich winy równą liczbę dni: Trzysta dziewięćdziesiąt. Przez tyle dni będziesz nosił winę domu izraelskiego.” Ezech. 4:5

„I poznają narody, że dom izraelski z powodu winy swojej poszedł do niewoli za to, że stali mi się niewierni, i zakryłem moje oblicze przed nimi, i wydałem ich w ręce ich wrogów, i wszyscy padli od miecza. Według ich nieczystości i ich występków postąpiłem z nimi i zakryłem moje oblicze przed nimi.” Ezech. 39:23-24

W dalszych rozdziałach Księgi Ezechiela znajdziemy całą listę przewinień i obrzydliwości jakie naród wybrany popełnił wobec Boga. Lecz zanim prorok o tym powie sam musi ten ogromny ciężar winy, to wielkie utrapienie wziąć na siebie. Musi posmakować więzów, ograniczenia wolności, poniżenia głodu i pragnienia.

Pan Bóg wybiera do służby w swoim Królestwie ludzi posłusznych, którzy dokładnie wypełnią Jego wolę. Ezechiel jest przykładem dobrego i wiernego sługi. Dzień w dzień przez ponad rok czasu prawdopodobnie wychodzi z domu, bierze pod pachę makietę oblężonej Jerozolimy i kładzie się gdzieś w Tel Abib na jednym boku i zwiastuje poselstwo od Boga. Nic nie mówi, tylko leży. Gdyby żył dzisiaj zapewne przyjechałaby straż miejska i trafiłby do szpitala psychiatrycznego, na szczęście w tamtych czasach takowych nie było.

Prorok nic nie mówi, ale myśli. Leży tam tak cały dzień, szykuje sobie symboliczne jedzenie, spożywa je, leży i milczy. Przychodzą ludzie coś mówią, być może się śmieją, a może nawet poszturchują proroka, by się wreszcie odezwał. Nic nie mówi, ale myśli. Spróbuj położyć się w domu na jeden dzień, na jednym boku i nic nie mów. Myśli będą się kłębić i wirować w głowie. A tam nie był to tylko jeden dzień. Ezechiel był posłuszny Bogu i wielce cierpliwy i wytrwały w służbie. Być może przychodziło zniechęcenie. Mam tego już dość. Dzisiaj sobie odpocznę, nie będę leżał, pochodzę sobie, pójdę nad rzekę. Przecież Bóg nie legalistą, zrozumie mnie. Nic z tych rzeczy. Ezechiel jest posłuszny Bogu i zrobi dokładnie to co Bóg mu polecił.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz