piątek, 12 lutego 2016

Podsumowanie części czwartej: - Rozdziały 13 - 17

Więc też zawsze jesteśmy pełni ufności i wiemy, że dopóki przebywamy w ciele, jesteśmy oddaleni od Pana; gdyż w wierze, a nie w oglądaniu pielgrzymujemy. Jesteśmy więc pełni ufności i wolelibyśmy raczej wyjść z ciała i zamieszkać u Pana. Dlatego też dokładamy starań, żeby, niezależnie od tego, czy mieszkamy w ciele, czy jesteśmy poza ciałem, jemu się podobać. Albowiem my wszyscy musimy stanąć przed sądem Chrystusowym, aby każdy odebrał zapłatę za uczynki swoje, dokonane w ciele, dobre czy złe. Wiedząc tedy, co to jest bojaźń Pańska, staramy się przekonywać ludzi." 2 list do Koryntian 5:6-11,

Słowo Boże zachęca nas abyśmy dokładali starań by poznać i podobać się Panu Bogu. Za nami kolejna część rozważań nad Księga Ezechiela. Wiele cennych myśli, które są i dla nas pewną wskazówką, jak żyć by podobać się Panu Bogu. W Księdze Ezechiela odkrywamy upodobania Pana Boga, Bożą sprawiedliwość i suwerenność oraz Jego charakter, który, jak wierzymy, jest niezmienny. Widzimy jak wiele rzeczy jest dla Pana Boga obrzydliwymi.

W przygotowaniu podsumowania skorzystałem z materiałów i z przemyśleń ze studium Księgi Ezechiela z Dawidem De Wittem, które odbyło się na jesieni 2014 roku.

1. Strzeż się fałszywych proroków i fałszywych nauczycieli. Są oni wszędzie, w każdym wieku, zarówno w Izraelu jak i w kościele. Światło przyciąga ćmy. Nie ma sposobu na wyeliminowanie fałszywych nauczycieli i fałszywych proroków. Mogą być jednak wykryci i zdemaskowani. Lekcja z Ezechiela 13 jest taka, że oni zawsze będą z daleka od prostego zrozumienia słowa Bożego przez wybielanie grzechu i nazywanie zła dobrem. Przestępstwa wobec Prawa Bożego i grzech przewrotnie nazywają aktem tolerancji i miłosierdzia. Na przykład znajdą sobie jakieś miłe sposoby (wybielające) promocję homoseksualizmu, rozwiązłości seksualnej, zamieszkiwania przed ślubem, feminizmu, rozwodu/powtórnego małżeństwa, aborcji albo kłamstwa. Spodziewaj się, że tacy prorocy i nauczyciele będą tynkować pęknięte mury przez apelowanie w niezdefiniowanych miło brzmiących słowach jak miłość, łaska albo przebaczenie, ale bez pokuty, co właśnie jest naprawianiem pękniętych murów. Skąd więc wiesz, czy twój pastor albo kaznodzieja jest fałszywym nauczycielem? Jednym z pytań będzie: Czy ta osoba „tynkuje”, wybiela grzech?

2. Nie myśl, że możesz żyć w grzechu i jednocześnie spodziewać się, że Bóg odpowie na twoje modlitwy. Rozdział 14 mówi nam, że kiedy przywódcy żyją w grzechu, noszą bałwany w swoich sercach, nie pokutują, ale jednocześnie potrafią wołać do Boga by im odpowiadał. Co za wielkie nieporozumienie. Ludzie, muszą wiedzieć, o co Bóg ich prosi. Żyjąc w grzechu, nie spodziewaj się, że Pan Bóg odpowie na twoje modlitwy.

3.Użyteczne jest tylko to, co przynosi korzyść Bożemu planowi. Rozdział 15 mówi nam o bezowocnym krzewie winnym, który nie nadaje się do niczego, tylko do spalenia. Taka jest kondycja ludzi żyjących dla siebie samych. Żyjąc z dala od Boga, rozmijając się z Jego wolą, nie przynosząc korzyści Królestwu Bożemu i planom Bożym stajemy się nieużyteczni. Nie nadajemy się nawet na kołek na wieszak.

4. Bardzo ważnymi, dającymi sporo do myślenia są rozdziały 16 i 17. Izrael jest porównany tutaj do Bożej umiłowanej kobiety, która Go zdradza. Jest wszetecznicą. Tu również widzimy pewne podobieństwo do współczesnego zamerykanizowanego chrześcijaństwa, które cudzołoży ze sposobem życia, kulturą i religią tego świata. Natomiast historia o dwóch orłach mówi nam o politycznych działaniach „na własną rękę”. I również tutaj widzimy pewne podobieństwo do politycznych działań chrześcijan które prowadzą wielu z powrotem do Egiptu. A Egipt przedstawia świat. Nie zawierajmy wątpliwych przymierzy i porozumień, które są sprzeczne z wolą Bożą.

I na koniec siedemnastego rozdziału trzy wiersze, które wskazują na „latorośl”, na Pana Jezusa Chrystusa i na Jego Królestwo. Jest nadzieja dla Izraela.

"Pan BÓG mówi: Wezmę wierzchołek z wysokiego cedru i zasadzę. Z czubka jego młodego pędu odłamię gałązkę i umieszczę ją na wyniosłej i masywnej górze. Posadzę ją na wysokiej górze Izraela. Wypuści pędy i wyda owoce. Stanie się cedrem wspaniałym. Wszelkiego rodzaju ptactwo będzie pod nim mieszkać i w cieniu jego gałęzi zakładać gniazda. I przekonają się wszystkie drzewa polne, że Ja, PAN, poniżam drzewo wysokie, a wywyższam drzewo niskie. Sprawiam, że usycha drzewo zielone, a zakwita drzewo suche. Ja, PAN, to powiedziałem i wykonam". Ezechiela 17:22-24

3 komentarze:

  1. chętnie bym poczytała studium z księgi, niestety tło sprawia, że bardzo ciężko się czyta (zbyt mała widoczność). czy jest jakaś możliwość by to zmienić?

    OdpowiedzUsuń